Äntligen lite klara tankar

En komikers uppväxt påminner mig ganska mycket om min uppväxt. Barnen på mellanstadiet var så elaka. Jag utvecklade något slags självförsvar som bestod av att inte visa känslor. Det kanske lever kvar i mig. När alla andra var tonåringar och kände ingen skam så kände jag mer skam än alla andra tillsammans. Det fanns inte ens att jag skulle vara med och göra dumheter. Kanske lär man gör sig något av att göra rätt och fel genom att göra dumheter. Lite tankar.

Kommentera

