Innan jag har ätit

Då är min hjärna slö och det gör ont i magen. Jag blir lättare deprimerad och somnar antingen inte alls eller så glider jag in o sömn som inte ger någon vila. MEN! Jag tror att även hunger går att inte ta personligt. Det är bara den vanligaste källan till depression i mitt fall. Och om jag får en nivå djupare så vet jag att det inte är hungern som är källan till min olycka utan faktumet att jag identifierar mig med illamåendet. Det är JAG som mår dåligt. Jag dåligt. Det låter absurt och ologiskt när jag sätter det i ord men det är så det verkar fungera.

One thought on “Innan jag har ätit

  1. Men här måste jag ändå säga att du måste sluta upp med att gå lägga dig hungrig. Det är ett självskadebeteende!!!! Kroppen far väldigt illa av att få för lite näring.

Kommentera

