Det är sent på natten…

Vi står i kön till en fest på Hisingen i Göteborg. Jag tror inte det kommer att bli av. Polisen är där och De släpper inte in någon. jag halv känner de som arrangerar den och jag har varit på ett antal av deras fester innan. Enfants kallar de sig. Jag är där i kön och jag tänker på vem jag tittar på och vm jag försöker identifiera mig med. Det är bara kvinnorna som får min uppmärksamhet. Jag försöker hitta någon som jag. Killarna ger mig om något kanske mindre uppmärksamhet än kvinnorna. Killar är i brit på bättre ord: Tråkiga. De vill inte möte min blick och jag vill egentligen inte söka deras blik men jag gör det ändå när jag märker att jag bara spannar på tjejer.

Sen tar vi bussen tillbaka vi 03.03 och bussen är full av bröliga unga som verkar ha haft det trevligare än mig. Men jag har haft det fint fram tills kön med berusade och/eller höga kids.

Kommentera

