2sdrtfyu

Ok. Här har vi det svart på vitt. Jag är inte så smart som jag tror jag är. jag är faktiskt ganska kass på det mesta. Men nu kanske ni tänker: ”Nej han är ju jätteduktig på datorer och han klar sig snyggt osv….”. Men då måste jag påpeka att ni endast tycker det efter som ni själva är mediokra det ena eller andra ämnet som ni påstår att jag är duktig på. Och dessutom så finns det folk som är så jävla duktiga på saker som jag är ytligt intresserad av…. så varför ens försöka?

Jag gick ut med ganska dåliga betyg. Många Godkänt och en del VG och något MVG. Och anledningen är att jag aldrig har känt för att anstränga mig. Jag är lat. Jag vill hellre sitta och titta på tv-serier än att jobba . Plus att jag känner mig allmänt själsligt död. Jag hade inte velat vara ihop med mig själv.

So there you have. Hur tar man sig ur det här? Hur blir man duktig på något? Göt det jättemycket? Bara välj vad fan som helst och ge inte upp. Låter hemskt tråkigt.

Jag vill skriva en bok. Jag har nog; om jag fick gissa velat göra det ända sedan jag läste ”Sagan om ringen” första gången. Vilket måste ha varit för 10 år sedan. Kanske när jag var sjutton. Sedan har jag alltid varit väldigt förtjust i författare som Nick Hornby och Chuck Palahniuk. Jag gillar att läsa om medelklass problem. Antagligen för att jag ser mig själv som ett enda stort sådant.

Kommentera

