Flamingo

Jag ska försöka beskriva vad jag upplevde inatt och imorse. Jag var på lust på klubben ”Good friday”. Ost-David’s & Skol-disko-Daniel’s klubb. Det var trevligt. Lite lite folk men det var bara gött. Man fick ta ut svängarna på dansgolvet. Direkt så träffade jag en person som kände igen mig från Social. Hen sa att vi hade dansat. Jag kände igen hen i magen.

Nu sitter jag på vagnen hem och det är lördag. Solen skiner och jag lyssnar på ”Ultra” med ”Depeche Mode”. Jag sov över hos Flamingon. Vi hade lite känslor för varandra men det fanns inte möjlighet att agera på dem. Det var inte bara kåthet. Man kunde vara rak. Jävligt skönt. Vi hade samma hudfärg och hårfärg.

Flamingon hade en liten fågel runt halsen. Hens partner hade hen den. Den var jättefin.

Och nu är det söndag helt plötsligt. Jag har tappat känslan lite. Det finns inget att klamra sig fast vid. Jakten fortsätter. Efter vadå? Känslan. Jag längtar efter att bli förälskad.

Jag tvekar stark på att Stockholm ligger öde. Och jag tycker att frågan (Vilken färk har själen?) är ganska tagen ur luften. Den är innehållslös.

Att ge upp och känna att saker är hopplösa är mitt normaltillstånd. Så om mitt skratt och dans har en desperat ton. Så har du ditt svar här.

Det regnar och det är grått och jag åker spårvagn på en söndag i en stad där vännerna inte är familj.

Hens hem var prydligt och rent. Där var en flamingo målad på sidan på tv’n.

Kommentera

