Rabit vegan.

1. Det finns veganska läppstift. Som dessutom är bra. http://www.drhauschka.com. Dock så är de lika dyra som andra bra läppstift.
2. Man behöver verkligen inte lägga ut mycket pengar på vegetarisk/vegansk mat. Det finns vissa saker som är svåra att hitta billigt det kan jag medge. T.ex. Omega3 källor. Annars så lägger jag ut ca. 1000 kr på mat varje månad. Nu är det visserligen så att jag inte köper några halvfabrikat överhuvudtaget och lagar all min egen mat.
De billigaste och godaste sakerna man kan laga (enligt mig är typ: Hommus, Falafel, Groddar, Gryta på Sojabönor.
Du undrar hur man befriar kor från slaveri genom att sluta dricka mjölk. Som du kanske vet så är kor däggdjur. Och definitionen av ett däggdjur är att de diar sina ungar. De ger endast mjölk när de har kalv. Därav så tvångsbefruktar man samtliga kor varje år. Alltså så är mjölk en biprodukt av kalvkött (eller så är kalvköttet biprodukten). Hälften av alla kor som föds är tjurar och majoriteten av dessa slaktas så fort de har nått önskad ålder.

Kommentera

