Knet

Jag hjälpte en dj sent igår. En vän spilde hens drink. Det blev en pollock på golvet.
Jag sitter på en spårvagn och väntar på känslan.
Alla vänners vänner har hatat mig utav rädslan, för att jag ska visa dem vad de är genom att inte vara det de vill att jag ska vara.
Allt som finns väntar på mig bortom kortedala torg.

Jag har tappat bort något. Jag känner mig ointresserad. Jag gillar att åka spårvagn och tåg. Bara för mig själv. Jag måste lära mig att säga nej. Jag vågar inte skriva allt här. Varannan mening sväljs.

Varm quinoa i väskan värmer min sida. Kent pasifiserar mig och håller mig långt bortom verkligenheten.

Jag var rädd för att bege mig till Skåne. Rädd för känslan av ett kvävt skrik. En lathet istället för panik. Att ge upp i brist på försvar eller medel att hantera känslan. Eller någonsin lyssnar och förstår.

Kommentera

