Tjöta

Jag börjar med att lägga in en brasklapp. Detta är bara fiktion. Inte ens en teori, eller kanske en lösrykt sådan. Lösrykt från dess kontext som är tätt sammanbundet med mina känslor just nu. Så det kanske mer en reaktion. Eller ett program: om detta händer så starta denna process osv.

Hur som helst så var det inte detta jag skulle tala om. Jag skulle berätta om min sexualitet. Länge har jag känt mig mest hemma och mest bekväm när jag har varit asexuell. Men jag har inte förän denna vecka börjat tänka att det kanske är så att det är lättare för mig att inte ha sex i någon form.
Men å andra sidan så tror jag inte asexualitet är samma sak som att inte ha någon lust. Den fråga som är intressant är exakt vad man har lust till.

Kanske vill jag inte vara en hetrosexuell man som tar för sig av världen och bibehåller status-quo. Men vad vad jag vill och vad jag är inte inte alltid samma sak.

Kommentera

