På vagnen till jobbet

Folk sitter och läser Metro jagsitter och lyssna på en automatiskt genererad playlist. Just nu passerar jag Wravrinskys plats och lyssnar på ”Loaded” av Primal Scream. Jag tänker på I och A. Funderar om någon av de läser min blog och om jag kan skriva om dem här. Nämner iofs ingen vid namn.
Hur som helst så har jag gått av spårvagnen nu och har hunnit med ett kort samtal med min mamma.
”Big mouth”. I slottsskogen. ”Skullle kunna bli kär..” Vad betyder det igentligen? Betyder det att jag inte vågar? Eller att jag bara inte känner personerna?
En fin hund. LabrAdor. Svart. Snart på dömen. Jobba med att posera. jag är en poser.
En kvart tidig. Sitter på en sten i solen och livebloggar. Eller live är fel ord. Dokumenterar nuet när jag har tid. Har fortfarande inte hittat rätt form för bloggandet.
Nu börjar eftermiddagen. Sms’ade med I på lunchen. Ska ses imorgon. Ser fram mot det. Ser också fram mot att fira Olof ikväll. Skönt att jobba heldag. 6 timmar. Nu ska jag posera sittandes.
Går på linnegatan med rödhårig tjej. Ska ta en kopp te med samma tjej. Hon går på domen. Hennafärgat rött hår. Ska fika på cigaren. Sista dagen man kan fika utomhus kanske. Utan att dö iaf.
Jag undrar om jag borde ge något till Olof. Kanske lite lime och mynta. Rårörs socker. Grogg virke. Det blir han nog

Kommentera

